sunnuntai 19. toukokuuta 2013

Äidin vaatekaapilla

Äitienpäiväviikonloppuna vietettiin äiti-tytär-laatuaikaa siivoamalla äidin vaatekaappi.

Päätimme, että tämä laukku tekee äidistä tätimäisemmän kuin hän on. Sen sijaan minulla se on jopa trendikäs.
Kun olin teini-ikäinen, meillä ei vaatteilla koreiltu, sillä äidin vakiovaruste oli collegepaita ja farkut. Kun minulla kerty ikää, otin haltuu nuo äidin tyyliasia ja viime vuosina hän on hoitanut ne mallikkaasti myös itse. Eli huteja tai käyttämättömiä vaatteita ei juurikaan kaapista löytynyt. Tähän tietenkin auttaa, että äiti on pysynyt koko aikuisiän saman kokoisena.

Teimme neljä kasaa eli poistoon, vaatekeräykseen, ompelijalle ja viimeinen oli minulle. Olemme lähes saman kokoisia, paitsi rintamuksesta, jonka olen perinyt ilmiselvästi isän suvusta. Usein siis paidat saattavat sopia minulle, jos äidillä näyttää jäävän vähän "tyhjää".


Eron jälkeen äiti myös vihki- ja kihlasormukset ja osti tämän niillä rahoilla muistoksi.

Puuvillapaita, jossa oli upea koristelu.
Tämä kaulakoru äidillä on jo ylioppilaskuvassa.


Yksityiskohta eräästä topista.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti